JAVNI POZIV Za uvođenje međunarodnih standarda za poljoprivredna gazdinstva i zadruge, mala i srednja preduzeća i preduzetnike za 2011/2012. godinu
Kancelarija Programa podrške razvoju voćarstva i bobičastog voća u Južnoj Srbiji, FRUITS & BERRIES, Strahinjića bana bb, NIŠ, raspisuje
JAVNI POZIV
Za uvođenje međunarodnih standarda za poljoprivredna gazdinstva i zadruge, mala i srednja preduzeća i preduzetnike za 2011/2012. godinu
Bespovratna sredstva će se odobravati za:
Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih standarda kvaliteta (standardizacija, sertifikacija, resertifikacija, nadzor, znak kvaliteta)
PRAVO NA DODELU SREDSTAVA IMAJU SLEDEĆA PRAVNA I FIZIČKA LICA:
- fizička lica – nosioci komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava
- preduzetnici
- mala i srednja preduzeća
- zemljoradničke zadruge sa najmanje 10 članova koji imaju registrovano poljoprivredno gazdinstvo i nalaze se u aktivnom statusu
USLOVI ZA UČEŠĆE U PROGRAMU:
- Da su u većinskom domaćem privatnom vlasništvu i da su registrovana na teritoriji Republike Srbije i to na teritoriji Nišavskog, Topličkog, Pirotskog, Jablaničkog ili Pčinjskog okruga
- Da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa
- Da uspešno posluju prethodne dve godine (važi za preduzeća, preduzetnike i zadruge)
- Da po istom osnovu i za isti period, nisu koristili podsticajna sredstva drugih državnih institucija ili drugih donatora (domaćih ili stranih)
- Da u svom proizvodnom asortimanu imaju bar jednu od sledećih pet vrsta voća: višnja, šljiva, malina, jagoda, borovnica.
PRAVNI OKVIR
Pravni okvir realizacije Programa predstavlja zaključenje dva ugovora:
- Zaključen Ugovor između odabranog podnosioca zahteva i pružaoca usluga (konsultant)
- Zaključen Ugovor između FRUITS & BERRIES i odabranog podnosioca zahteva
Odabrano preduzeće/radnja je u obavezi da, pre dana potpisivanja Ugovora sa Kancelarijom FRUITS & BERRIES, potpiše Ugovor sa izabranim konsultantom i da jedan primerak tog ugovora dostavi Kancelariji.
Ugovor zaključen sa konsultantskom kućom mora biti u skladu sa ponudom konsultantske kuće, dostavljenoj pri podnošenju prijave, u pogledu predmeta ugovora, cene konsultantcke usluge, rokova realizacije i ostalih elemenata ponude na osnovu kojih je projekat ocenjen.
FINANSIJSKI OKVIR
- Ukupna raspoloživa sredstva za realizaciju Programa iznose 50.000,00 EUR
- Sredstva se dodeljuju u rasponu od, minimum 500,00 EUR do maksimum 5.000,00 EUR (u dinarskoj protivvrednosti na dan isplate)
- FRUITS&BERRIES će na osnovu ugovora sa korisnikom refundirati iznos do 70% od ukupnog iznosa projekta bez PDV-a, a najviše u iznosu od 5.000,00 EUR
- Sredstva će biti refundirana nakon završetka projekta i dostavljanja dokaza o završenim aktivnostima
- Prijave će biti procesuirane prema principu: FIRST COME FIRST SERVE (prva će biti obrađena aplikacija koja prva stigne)
VREMENSKI OKVIR
Rok za podnošenje prijava počinje od 07. Novembra 2011 i traje do 30.06.2023. odnosno, do iscrpljivanja fondova za ovu namenuKrajnji rok za završetak aktivnosti odobrenih projekata je 6 meseci, sem za GLOBAL GAP, gde je rok 12 meseci
Konkursom se finansiraju aktivnosti započete od momenta objavljivanja konkursa
OPRAVDANI TROŠKOVI AKTIVNOSTI I MERODAVNI REZULTATI
Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih standarda kvaliteta odnosi se na:
- implementaciju različitih standarda iz oblasti kvaliteta, bezbednosti hrane, i to: Global GAP, ISO 22000 , ISO 14001, Organik, BRC, HACCP i dr
- sertifikaciju i resertifikaciju standarda i nadzor
- implementaciju i/ili sertifikaciju znaka kvaliteta
Rezultat ove aktivnosti podrazumeva sledeće:
- izrađena dokumentacija potrebna za implementaciju standarda ili znaka kvaliteta (dokumentovane procedure, uputstva, zapisi, poslovnik o kvalitetu, dokument politike kvaliteta i dr) i implementiran standard
- za sertifikaciju, resertifikaciju ili nadzor: sertifikat, atest ili potvrda ovlašćene sertifikacione kuće
NEOPHODNA DOKUMENTACIJA:
- Popunjena i overena prijava (Obrazac 1)
- Fotokopija rešenja o registraciji kod Agencije za privredne registre ili Rešenje o registraciji poljoprivrednog gazdinstva
- Potvrda od NBS da nije pokrenut postupak prinudne naplate nad podnosiocem zahteva (važi za mala i srednja preduzeća, preduzetnike i zadruge).
- Uverenje nadležne poreske uprave da je podnosilac zahteva izmirio sve poreske obaveze do datuma objavljivanja javnog poziva (original ili overena kopija od strane nadležnog organa)
- Fotokopija bilansa stanja, bilansa uspeha i statički aneks za 2010 godinu (važi za preduzetnike, mala i srednja preduzeća i zadruge)
- Tri ponude pružaoca usluga ( konsultanta ) overene i potpisane od strane ponuđača, koje sadrže definisan obim aktivnosti, rok realizacije i cenu usluga, sa referencama i biografijom angažovanih konsultanata.
- Poreska prijava o obračunatim i plaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje na zarade/naknade (obrazac PP OD) ili Poreska prijava o obračunatom i plaćenom porezu na zarade ( obrazac PO OPJ ) za mesec juni 2011.
- Potpisana i overena pismena izjava podnosioca zahteva o prihvatanju uslova za dodelu sredstava (obrazac 2)
Kancelarija FRUITS & BERRIES Programa zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od korisnika.
DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NAKON REALIZACIJE AKTIVNOSTI:
- Popunjen zahtev za refundaciju sredstava - Obrazac br. 3
- Popunjen finansijski identifikacioni list koji overava poslovna banka - Obrazac br. 4
- Faktura konsultanta
- Izvode iz poslovne banke sa naznakom izvršenog plaćanja
- Dokaze o završenoj aktivnosti
PROCEDURA SPROVOĐENJA KONKURSA I REALIZACIJE PREDLOŽENIH PROJEKATA
- Objavljivanje javnog poziva na veb sajtu Kancelarije FRUITS & BERRIES: www.fb.org.rs
- Prikupljanje prijava u roku naznačenom u javnom pozivu. Prijave se podnose lično ili preporučenom pošiljkom na dole navedenu adresu FRUITS&BERRIES programa.
- Komisije za izbor zahteva za dodelu bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Komisija) sastavljena je od zaposlenih u Kancelariji F&B ( viši savetnik, zamenik višeg savetnika i administrator )
- Odlučivanje o podnetim prijavama u skladu sa pravilima Programa
- Obaveštavanje podnosilaca prijava o rezultatima pismenim putem
- Potpisivanje Ugovora između FRUITS & BERRIES programa i korisnika sredstava. Korisnik sredstava dužan je da pre dana potpisivanja ovog Ugovora, potpiše Ugovor sa izabranim konsultantom i da jedan primerak tog ugovora dostavi FRUITS & BERRIES programu
- Realizacija aktivnosti u predviđenom roku
- Prikupljanje izveštaja o realizovanim aktivnostima u skladu sa Ugovorom. Razmateraće se samo blagovremeno pristigli izveštaji, a FRUITS&BERRIES program zadržava pravo da korisniku sredstava koji podnese nepotpun izveštaj ili na bilo koji drugi način ne ispuni ugovorne obaveze, ne isplati sredstva predviđena Ugovorom
- Izveštaj mora da sadrži: pravilno popunjene obrasce predviđene Ugovorom, fakture konsultanta, izvod iz banke kojim se dokazuje da je korisnik sredstava uplatio 100% vrednosti usluge konsultantu i dokaze o uspešno završenim aktivnostima koji su definisani Ugovorom
- Refundacija sredstava u skladu sa Ugovorom
Sastavni deo ovog Konkursa su:
- Javni poziv programa FRUITS & BERRIES za dodelu bespovratnih sredstava u
- Obrazac 1 – Prijava za Program za dodelu bespovratnih sredstava
- Obrazac 2 – Izjava
- Obrazac 3 – Zahtev za isplatu (refundaciju) sredstava
- Obrazac 4 – Finansijski identifikacioni list
Javni poziv, prijava i drugi prateći obrasci dostupni su na elektronskim stranama Programa FRUITS & BERRIES na adresi www.fb.org.rs i u štampanom obliku u kancelariji F&B programa.
Za detaljnije informacije možete se obratiti Programu FRUITS & BERRIES na telefone: 018/517-849; 018/517-850; 064-147-9308; 064-65-91-527.
Prijave se podnose lično Programu FRUITS & BERRIES, ili poštom na adresu:
FRUITS & BERRIES
7. jula 22
18000 NIŠ
sa naznakom ZA UVOĐENJE STANDARDA
U Nišu, 07.11.2011.
Viši savetnik DAGFINN MOE